fredag 22 mars 2013

Douglas Monstertruck tårta

För några dagar sen fick mannen ett samtal från en av hans kompisar som hade hittat min blogg och verkligen öste ur med massa beröm om mig och mina tårtor och tyckte absolut att jag skulle vara med i "hela sverige bakar" (var verkligen superroligt när sambon ringde mig och berätta allt han sagt). Vanligtvis brukar ju inte män tycka något (eller visa något) så vi blev lite snopna och förvånade ;) Och med detta samtal undra Gustav om jag hade lust att göra en tårta till hans son Douglas, men männen hade kommit fram till att de är bäst att kvinnorna skötte de hela hehe ;) Så mamma Anna berätta att Douglas är helt inne i monstertruckar nu och hade blivit helt förälskadmonstertruck tårtan jag gjorde till min systerson Liam när även han fyllde 3. Med tanke på att de var lite halvkort med tid kvar så gav hon mig fria händer och blev jätteglad för att jag kunde ta mig ann uppdraget.. :)

Åh "dum" som man är och trots många tårtor som ska iväg nu så ville jag ändå lägga ner lite extra tid och inte bara göra en platt motivtårta så som hon förväntat sig. Och när hon och Douglas kom och hämta tårtan idag så blev dom verkligen jätteglada, eller som hon: "Jag är verkligen supernöjd, den är ju supe-super-superduperfin, rena konstverket som man knappt skulle våga skära i" och hon tackade så hemskt mycket säkert tio gånger.! De tar jag som ett riktigt bra betyg! :-) Och hon hade ju med sig en jättefin blomma som jag fick för att jag var så snäll och gjorde tårtan med så kort varsel :)




Bara monstertrucken tog närmare 4 timmar att göra då jag ville göra den så "riktig och verklighetstroget" som möjligt. När jag googlat på monstertrucktårtor så är de inte ofta man såg bilder på monstertruckarna framifrån men de få man gjorde de av så förstod man ju varför, de var uppallade med antingen sugrör eller klossar av olika slag..! Och därför vill jag bara skryta lite för jag byggde stabilar hjulaxlar (med sugarpaste) som håller bilen uppe så den vilar inte på något. Inget fusk alls alltså ;) Vilket kanske syns lite på bilden här under..
Backen är gjord av rice crispies treat och täckt med chokladsmörkräm och muffinssmulor :)



 Tårtan innehöll Kinderäggsmousse och Glasscreme
Åh slutligen en bild på den jättefina blomman jag fick :-) TACK återigen!! :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar