onsdag 21 februari 2024

Miniatyr utställningstårta i repris

På Scandinavian cake show 2016 vann jag med ett helt dessertbord, men gången därpå skulle jag ställa ut med en tårta på table of honour eftersom jag då inte fick tävla det året eftersom jag hade vunnit gången tidigare. Så kom jag på att jag ville göra en miniatyrtårta utav hela dessertbordet.
Och då menar jag verkligen miniatyr då kakorna på tårtan var 1 cm långa, cakepopsen var 2 cm, muffinsarna var 2,5 cm varav björnarna var 1,2 cm höga, tårtan på tårtan var 8x8 cm, spjälsängen var 3,5 cm osv så det var vääääldigt smått och pilligt vilket ni kanske kan få mer hum om storleken på om ni kollar på bilderna längre ner när jag har ett barnhuvud eller fingrar intill bakverken. Alla dekorationer är gjorda i sockerpasta/flowerpaste och själva tårtan är en frigolitdummy då den ställdes ut under flera dagar men allt runt om och ovanpå är ätbart. Denna tårtan tog 17h att göra 🎂


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar