tisdag 4 oktober 2022

Kanelbullspopcorn på kanelbulledagen!

Hur ska ni fira kanelbulledagen idag? Gör som jag och testa att göra kanelbullspopcorn, jag kan lova att det är väldigt smarrigt och det bara tar typ 5 minuter att göra :-)



Jag utgick ifrån receptet jag hitta på WePoPoP men valde att göra lite extra kryddblandning på 1 msk socker och en halv matsked kanel som jag strödde över alltihop på slutet efter jag gojsat med smörblandningen. Jag använde Woody muschroompopcorn från WePoPoP.

Recept!

Ingredienser
    1 msk kanel
    1 msk socker
    40 gram smör
    1 krm salt
    3 msk neutral olja
    0,75 dl popcornkärnor butterfly, exempelvis Cochise


Steg för steg
 1.   Skira smöret innan du poppar popcornen. Blanda sedan det smöret med socker och kanel.
 2.   Poppa popcornen enligt WePoPoP:s metod för att poppa perfekta popcorn.
 3 .  Ringla smörblandningen över de färdiga popcornen. Se till att du blandar/skakar om så att blandningen blir jämt och fint fördelad. 

4. Strö eventuellt på extra krydda ovanpå för ännu mer smak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar