lördag 9 juli 2022

Hemmagjord mjukglass - enkelt recept!

Häromdagen testade jag att göra egen mjukglass! Jag minns att jag köpte en tetrapack i en vanlig mataffär för några år sen som var färdig att vispas upp och frysas men den fanns inte kvar i sortimentet längre så jag fick googla fram olika recept, finns ändå massvis att välja på. Men till slut hittade jag en blogg som skrev att hon testat massvis av olika mjukglassrecept men att det bästa ändå var när hon använt färdigköpt vaniljglass, tinat lite lätt och sen bara vispat ihop med elvisp, sen fyllt spritspåse och in i frysen 5-10 minuter. Sagt och gjorde så tänkte jag att jag testar det sistnämnda som verkade lättvindigast. Och det var sååå enkelt, och sååå gott, enligt barnen så var den godare än köpt mjukglass till och med så det anser jag vara ett bra betyg :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar