tisdag 2 november 2021

Halloweendessert med smutsiga tops

I söndags kom syrran och hennes son och hälsa på och vi åt lite halloweenmiddag + denna efterrätt innan vi sen gav oss ut på ett roligt bus eller godis äventyr med extremt mycket skratt då vi alla var sååå trötta ;) Desserten var väldigt enkel att göra då jag innan hade rensat öronen och sparat topsen, hehe nej jag skoja bara. Jag gjorde egna tops av klubbpinnar, små marshmallows och kolasås, superenkelt och roligt. Sen hällde jag på lite hallonkräm i skålen, la dit en ruta vaniljglass, fyllde på med hallon runt om, toppade med ett godisöga med syrlig fruktfyllning från Lidl och sist pyntade jag med godisspindlar och dom fantastiskt fina topsen :)

Många fler halloweenrecept jag bakat (nästan 100 blogginlägg) hittar du här!
Följ mig gärna på FB!


Jag gjorde min dessert och sedan fick dom andra tillverka sin egen, så här såg dotterns dessert ut :)



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar