söndag 30 maj 2021

2 x Konfirmationstårta med hästtema

Som ni säkert har märkt så har jag inte visat så mycket nygjorda tårtor på sistonde. Men i helgen gjorde jag faktiskt tårtor för första gången på nio månader, och då slog jag till på stort och gjorde två likadana tårtor när jag ändå var igång ;) Givetvis ville jag göra konfirmationstårtor till fantastiska Molly som är en underbar go tjej och jag har ju känt hennes familj i många år. Hon har ju alltid älskat hästar och tävlar till och med i trav och har dessutom egen ponny, så jag kunde inte låta bli att klämma in en "liten" hästsko för att fånga in det intresset också även om temat är konfirmation ;) Hennes favoritfärger är lila och silver så färgvalet blev enkelt!
Tårtan innehåller oreomousse, chokladmousse med crisp och spacklades med hallonsmörkräm. 









 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar