söndag 10 september 2017

Pokemon Tårta med Lucario och Greninja

Denna tårtan gjorde jag för några veckor sen och frös ner fram tills det var dags för kalas :) En 20 portioners Pokemon tårta med Lucario och Greninja, allt är givetvis ätbart och handgjort av mig :) Var så himla saftig och god också, möjligtvis en ny favoritkombination (enligt mig) med ananasmousse och jordgubbsmousse, spacklad med jordgubbssmörkräm =)
Är fjärde gången jag fått äran att göra tårta till charmige Connor, alltid lika roligt när han frågar om jag vill göra hans tårta!




Länkar till recepten jag använt:
Tårtbotten 
Jordubbsmousse
Jordubbssmörkräm 

Recept Ananasmousse (jag gjorde x2 till denna)
1 stor burk ananas
ca 100g marsanpulver
100g philadelphiaost
0,5dl florsocker

1.Häll ananas med juice i en mixer
2.Tillsätt marsanpulver och mixa på låg hastighet 1-2min
3.Tillsätt färskost mixa på hög hastighet i 2min
4.Tillsätt florsocker och mixa i 2min
5.Förvaras i kylskåp,helst över natten

2 kommentarer:

  1. Connor pratar fortfarande på tårtan flera veckor efteråt...hihi :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att höra, tack snälla du :) Blir svårare och svårare att försöka överträffa hans förväntningar ;)

      Radera