onsdag 12 juli 2017

Pyjamashjältarna cupcakes

Vaniljmuffins med chokladknappar och jordgubbsmilkshakesfrosting med ikoner från pyjamashjältarna :) Muffinstornet är hemmasnickrat och muffinspinnarna är också handgjorda. 
Har använt mig utav mitt bästa muffinsrecept som du hittar receptet till här men till frostingen bytte jag ut hallonessencen till jordgubbsessence + att jag bytte ut 50g av florsockret till florsocker smaksatt med jordgubbsmilkshake (köpt från Tantfondant). Tillsatte även chokladknapper i muffinssmeten innan jag hällde i dom i formar. 
Gjorde 60 stycken minimuffinsar till dotterns kalas (2x receptet på muffins + 3x satsen på frostingen) och nästan alla gick åt, fick över några som jag kunde frysa in och spara till framtida fikastunder ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar