fredag 3 juli 2015

Tårta: Masha och Björnen

En tårta med inspiration från barnprogrammet "Masha och björnen" var Vide´s önskemål inför 2 års kalaset :) Ska jag vara ärlig så hade jag faktiskt aldrig hört talas om detta ryska barnprogram tidigare (trots att jag själv har barn) men efter lite googlande och titta på youtube klipp så visste jag precis vad jag skulle göra :D (Har även sett de på svensk barnprogram med svensk tal på tv´n också efter att jag visste vilka dom var).

Kan erkänna att jag var lite sleten förra veckan då denna tårtan tog sammalagt 13h att göra på flera dagar, sen gjorde jag också en maffig doptårta med luftballong samma dag som tog sammanlagt 26h att göra på över tio tillfällen, och i tillägg hade jag extra dagar på jobbet och var bara ledig en dag och då var jag på bästa kompisens dop så kan säga att de var väldigt skönt att komma hem från jobbet kl 20.00 på söndagen och bara lägga sig på soffan =) 
Men vilan blev/blir inte så långvarig då min stora tjej fyllde 4 år i onsdags och jag har fixat och ordnat med massa grejer inför hennes Piratkalas nu på söndag. Men efter det går jag på semester :) Är dock inte fri från tårtbakning så ni måste kika in här med jämna mellanrum även under sommaren :O)










Fylld med Algrensbilarfluff och jappfluff. 
Alla dekorationer är som vanligt gjorda i SP och därmed helt ätbara! 
Tidsåtgång: Sammanlagt 13h
Antal bitar: 13

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar