torsdag 10 februari 2022

Färgade popcornkärnor

För sisådär 15 år sen så hade en vän köpt färgade popcornkärnor som var blandade i alla möjliga färger som hon köpt i USA. När dom poppades så var innanmätet fortfarande färgade medans fluffet fortsatt var vitt. Jag tyckte detta var såååå coolt å har faktiskt googlat efter såna å även letat på utländska sidor nån gång då å då genom åren. Så helt plötsligt för några dagar sen så kom jag över en youtube video som visade just hur man färgar popcornkärnor. Så gissa om jag var snabb med att testa själv ;) Dock användes det karamellfärger i videon och jag använde pastafärger som är väldigt koncentrerade som gjorde att dom fick väldigt mörka färger å inte alls så superfina färger som jag drömt om, men skam den som ger sig. Barnen tyckte det var superkul att färga popcornkärnor så vi kommer säkerligen testa igen när detta tagit slut..






Ja ni ser ju på bilderna hur man gör, bara hälla i kärnor och lite färg i en påse och krama runt tills alla kärnor är färgade, sen låter man dom torka några timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar