måndag 25 oktober 2021

Möss till Halloweenmiddag - Köttfärslimpemöss

I lördags hade jag grannarna på besök och bjöd på mat och den blodiga halloweencheesecaken. Och igår hade jag besök av 13 åriga Alva som älskar att baka, pyssla, laga mat och Halloween. Så hon eller egentligen hennes pappa frågade mig för ett tag sen om jag hade möjlighet att baka med henne (makens guddotter) och givetvis ställde jag upp på det! Ska berätta lite mer om det senare i veckan med fler bilder. Här visar jag bilder på en av de två middagarna vi gjorde, nämligen köttfärslimpemöss med tacosmak och friterade potatisfigurer från Lidl, samt gräddsås som inte ens fick vara med på bilden ;) 

Jag har inget exakt recept då jag gjorde på måfå men jag fick ut 7 ganska stora möss på 750 gram köttfärs, använde ett ägg, ströbröd/vatten, tacokrydda, salt, vitpeppar, rörde runt till en bra smet och formade till möss. Skar svansar av lång grillkorv längst med, pyntade med halva oliver till öron, svartpepparkon till ögon, enbär till nosen, spaghetti till morrhår och lite "blodig" medium tacosås på ryggen. In i ugnen i 200 grader ca 25 minuter, storlek ca 8cm långa.

Många fler halloweenrecept jag bakat (nästan 100 blogginlägg) hittar du här! Fler middagsförslag till Halloween hittar du i detta blogginlägg!


Följ mig gärna på FB! 





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar